Uw klant centraal stellen?

We horen het vaak: “Wij stellen de klant centraal”. Is het centraal stellen van de klant niet achterhaald of is het juist helemaal van deze tijd? Om die vraag te kunnen beantwoorden moeten we eerst duidelijk hebben wat het nou precies is.

Wat is de klant centraal? De klant centraal stellen is het inrichten van je organisatie, communicatie, bedrijfsprocessen en je producten en/of diensten op basis van de klantbehoeften. Het kennen van je klant en van diens behoefte is dus voorwaarde om de klant ook daadwerkelijk centraal te stellen.

Waarom dat niet achterhaald is…

Het centraal stellen van je klantbehoefte is helemaal niet achterhaald omdat het in de basis nog steeds neer komt op: klanttevredenheid, klantgerichtheid, klantbeleving en klantvriendelijkheid. Allemaal begrippen die eigenlijk neerkomen op je klant en de klantbehoefte centraal stellen. De meest succesvolle bedrijven kennen hun klant en de klantbehoefte en zijn in staat hier op in te spelen. We zien steeds meer aandacht voor begrippen als Customer experience, customer Journey en klantbeleving. Feitelijk komen die allemaal neer op hetzelfde: de klant centraal stellen.

Wat levert het centraal stellen van je klanten op?

Het centraal stellen van de klant gaat over het zo goed mogelijk inspelen op de behoeften van de klant. Op het moment dat je als organisatie goed weet om te gaan met de klantbehoefte levert dat het volgende op:

  • Hogere klanttevredenheid: uw klanten zullen tevredener zijn omdat uw dienstverlening beter aansluit bij hun wensen en behoeften.
  • Lagere kosten: uw klantenbehoefte staat centraal dus u zult beduidend minder vragen en of klachten krijgen
  • Betere concurrentie positie: klanten die tevreden zijn gaan minder snel naar de concurrent
  • Meer omzet/marge: Bestaande klanten gaan minder snel weg en kopen meer en het werven van nieuwe klanten wordt makkelijker.
  • Hogere medewerker tevredenheid: Als uw klanten tevredener zijn en minder zijn uw medewerkers dat vaak ook!

Zullen wij u helpen?

Het écht centraal stellen van de klant is lastig. Daarvoor kan het helpen door een expert op het gebied van klantcontact en klantbeleving met u mee te laten kijken. Met een frisse blik en veel ervaring kan het vaak versassend eenvoudig zijn de klant centraal te stellen.

Bel ons op 088-2425475 of neem contact op.

SpangenbergGroep

Ja ik wil dat SpangenbergGroep mij helpt met het centraal stellen van mijn klanten!

Cases

Enkele van onze opdrachtgevers:

Hoe wij u helpen?

Wij hebben veel ervaring in onder het verbeteren van klantbeleving, klantgerichtheid en klantvriendelijkheid. Wat wij doen is door middel van klantenfeedback kijken naar hoe klanten de dienstverlening ervaren. Wat wij vervolgens doen is u als organisatie helpen met inrichten van klantgerichte processen. Onze aanpak zorgt voor razendsnelle en tastbare resultaten waarbij de effecten op klanttevredenheid vrijwel direct zichtbaar zijn!

Uw klant écht centraal stellen?

Wij hebben jarenlange ervaring met het bepalen van en vervolgens inspelen op de klantbehoefte. Wij helpen u graag met het inventariseren en vervolgens inspelen op de behoefte van uw klanten. Het maakt daarbij niet uit of u een loodgieter met 50 klanten of een multinational met 2 miljoen internationale klanten bent. Onze ervaring is breed en wat wij doen is het vertalen van klantenfeedback naar handson advies. Daarbij helpen wij maar al te graag met het vervolgens doorvoeren van verbeteringen. Wij helpen u met het echt centraal stellen van uw klanten.

SpangenbergGroep

Specialist in bereikbaarheid, klantcontact & klantbeleving

Daag ons uit op 088-2425475

Contact opnemen

Schrijf u in voor onze Nieuwsbrief en blijf op de hoogte