Betere klantbeleving én lagere kosten?


Tot wel 30% besparen én betere klantbeleving
Unieke aanpak met direct resultaat
Hogere klantwaardering en klanttevredenheid
Hogere conversie en meer verkoop

Kom direct in contact met ons via het onderstaande formulier
of bel ons op +31 (0) 88 24 25 475

Klantbeleving

De wijze waarop een (potentiële) klant het contact met zijn leverancier vertaalt. We zien de afgelopen jaren steeds vaker dat organisaties hun best doen om “de klant centraal” te stellen. Vaak vanuit de gedachte: wij weten wat goed is voor onze klant en wij richten onze business zo in zoals dat goed is voor de klant.

Daarnaast zien we in de praktijk dat organisaties investeren in marketing en sales zonder zich de waarde van directe contacten met de klant te realiseren. Er lijkt toch geen waardevoller marketing kanaal als dat kanaal waar de (potentiële) klant direct contact met jou opneemt?

Klantbeleving: van interne naar externe benadering

Als je die wilt optimaliseren zal je je klant dus moeten vragen wat hij op dit moment beleeft en wat hij graag zou willen beleven. Althans, dat is onze interpretatie van de optimalisatie van de beleving van een klant. Dat vergt een andere aanpak als de traditionele aanpak die wij nog vaak zien: Wij weten wat goed is voor onze klant. Het is een totaal andere manier van omgaan met de wensen en behoeften van je klant. Door de ogen van je klant naar je eigen prestaties, processen, producten of diensten kijken, dat is waar het verbeteren van de klantbeleving mee begint. Hiervoor voeren wij diverse vormen van onderzoek uit.

Onze kracht

  • Passie voor klantcontact
  • Ruime ervaring in klantcontact
  • Ervaring op gebied van consultancy
  • Ervaring met het zelfstandig afhandelen van klantcontacten

Klantbeleving verbeteren én lagere kosten?

Het is een misvatting dat het optimaliseren van de klantbeleving een dure aangelegenheid is. Sterker nog, met onze aanpak slagen wij er in om de klantbeleving te optimaliseren en de kosten te verlagen. Onze aanpak legt pijnpunten in de processen die direct met de klant te maken hebben bloot. Dat doen wij door middel van een klantenfeedbackonderzoek. Zo krijgen wij zicht op de processen die een negatieve invloed hebben op de klanttevredenheid. Op basis van onze jarenlange ervaring met het hands-on verbeteren van deze processen werken wij gezamenlijk aan proces herinrichting.

Betere klanttevredenheid en klantbeleving

Dit verbeterproces levert niet alleen een verbetering naar uw klanten, maar bespaart ook direct kosten. Op het moment dat de processen geoptimaliseerd zijn hoeven klanten minder vaak te bellen over zaken die u of uw klant niets opleveren. Wat overblijft zijn de gesprekken die waarde toevoegen.

SpangenbergGroep is gespecialiseerd in het ondersteunen van organisaties bij het starten van wat de klant wil en de organisatie daarop in te richten. Op het moment dat bedrijfsprocessen volledig afgestemd zijn, scheelt dat veel vermijdbare contacten. Klanten zullen minder bellen met klachten of vragen omdat die er simpelweg veel minder zijn. Dat betekent 2 dingen: u kunt besparen op de personeelskosten en de contacten die wel plaatsvinden zijn waardevol. Helemaal afhankelijk van uw product of dienstverlening blijven er bijvoorbeeld adviesgesprekken,verkoopgesprekken of andere gesprekken die wel toegevoegde waarde hebben. De contacten die waarde toevoegen. Het mes snijdt dus aan twee kanten.

SpangenbergGroep

Specialist in bereikbaarheid, klantcontact & klantbeleving

Cases

Enkele van onze opdrachtgevers die wij hebben mogen ondersteunen met het verbeteren en optimaliseren van de klantbeleving:

      Snel starten met het verbeteren van de klantbeleving én het verlagen van uw kosten?

      Met onze aanpak kunnen we snel aan de slag. In de eerst fase maken wij een korte interne analyse, gevolgd door een externe analyse. U hoeft van ons overigens geen complexe rapporten te verwachten met wollige taal en onrealistische aanbevelingen. Onze klanten waarderen ons enorm om onze hand-on rapportages met praktische aanbevelingen. Wij ondersteunen zelfs bij het doorvoeren van de proceswijzigingen als u dat wenst. De resultaten die wij boeken maken wij altijd inzichtelijk voor u.

      Wij houden het graag simpel voor u. Met een interne en externe analyse hebben we snel zicht op punten die tot verbeteringen zullen leiden. Wij geven graag adviezennog liever helpen wij met het daadwerkelijk optimaliseren van de klantbeleving.

       

      SpangenbergGroep

      Specialist in bereikbaarheid, klantcontact & klantbeleving

      Klant beleving | Waar kiest u voor?

      SpangenbergGroep staat voor het daadwerkelijk in kaart brengen van de klantbehoefte en dit vertalen naar proces optimalisatie. Dat heeft als resultaat niet alleen het verbeteren van de klantervaring maar ook het verlagen van de kosten. Onze mentaliteit is hands on, resultaat gericht en recht door zee.

      Wij staan u graag te woord

      Bent u benieuwd naar de mogelijkheden om ook uw klantbeleving te optimaliseren én uw kosten te verlagen. Wij helpen u graag met onze unieke aanpak.

      Wij beantwoorden graag al uw vragen en kijken graag samen naar uw specifieke situatie. Ons team staat voor u klaar.

      Wij horen graag van u!

      Contact opnemen

      Schrijf u in voor onze Nieuwsbrief en blijf op de hoogte