Klantbeleving

Klantbeleving staat voor de ervaring die een klant heeft en de wijze waarop de klant het “klant zijn” ervaart. Het wordt steeds belangrijker een bepaalde ervaring te bieden, om klanten meer te bieden als een product of dienst. Het optimaliseren van die beleving wordt steeds belangrijker voor organisaties. Klantbeleving en de wijze waarop wordt ingespeeld op de klantbehoefte wordt een steeds belangrijkere manier om je (langdurig) te onderscheiden. Wij helpen u graag met het inventariseren van uw klantbehoefte én het optimaliseren van de klantbeleving.

Klantbeleving: van interne naar externe benadering

Als je die wilt optimaliseren zal je je klant dus moeten vragen wat hij op dit moment beleeft en wat hij graag zou willen beleven. Althans, dat is onze interpretatie van de optimalisatie van de beleving van een klant. Dat vergt een andere aanpak als de traditionele aanpak die wij nog vaak zien: Wij weten wat goed is voor onze klant. Het is een totaal andere manier van omgaan met de wensen en behoeften van je klant. Door de ogen van je klant naar je eigen prestaties, processen, producten of diensten kijken, dat is waar het verbeteren van de klantbeleving mee begint. Hiervoor voeren wij diverse vormen van onderzoek uit.

Klantbeleving verbeteren én lagere kosten?

Het is een misvatting dat het optimaliseren van de klantbeleving een dure aangelegenheid is. Sterker nog, met onze aanpak slagen wij er in om de klantbeleving te optimaliseren en de kosten te verlagen. Onze aanpak legt pijnpunten in de processen die direct met de klant te maken hebben bloot. Dat doen wij door middel van een klantenfeedbackonderzoek. Zo krijgen wij zicht op de processen die een negatieve invloed hebben op de klanttevredenheid. Op basis van onze jarenlange ervaring met het hands-on verbeteren van deze processen werken wij gezamenlijk aan proces herinrichting.

Hoe wij u kunnen helpen:

  • Uw bedrijfsprocessen bekijken door de ogen van uw klant
  • Inrichten van een doorlopende klantenfeedbackloop
  • Uw bedrijfsprocessen (beter) afstemmen op de klantbehoefte
  • Uw klantbeleving, klantgerichtheid én klantvriendelijkheid écht verbeteren
  • Ervaring met het zelfstandig afhandelen van klantcontacten

Betere klanttevredenheid en klantbeleving

Dit verbeterproces levert niet alleen een verbetering naar uw klanten, maar bespaart ook direct kosten. Op het moment dat de processen geoptimaliseerd zijn hoeven klanten minder vaak te bellen over zaken die u of uw klant niets opleveren. Wat overblijft zijn de gesprekken die waarde toevoegen.

SpangenbergGroep is gespecialiseerd in het ondersteunen van organisaties bij het starten van wat de klant wil en de organisatie daarop in te richten. Op het moment dat bedrijfsprocessen volledig afgestemd zijn, scheelt dat veel vermijdbare contacten. Klanten zullen minder bellen met klachten of vragen omdat die er simpelweg veel minder zijn. Dat betekent 2 dingen: u kunt besparen op de personeelskosten en de contacten die wel plaatsvinden zijn waardevol. Helemaal afhankelijk van uw product of dienstverlening blijven er bijvoorbeeld adviesgesprekken,verkoopgesprekken of andere gesprekken die wel toegevoegde waarde hebben. De contacten die waarde toevoegen. Het mes snijdt dus aan twee kanten.

SpangenbergGroep

Specialist in bereikbaarheid, klantcontact & klantbeleving

Wat levert het op?

Het doorlopend meten én verbeteren van de klantbeleving levert u veel op. Denk daarbij aan:

  • Hogere klanttevredenheid / NPS (net promotor score)
  • Betere klantgerichtheid
  • Lagere (vermijdbare) kosten door procesoptimalisatie
  • Sterkere concurrentiepositie
  • Hogere omzetten en marges

Klant beleving | Waar kiest u voor?

SpangenbergGroep staat voor het daadwerkelijk in kaart brengen van de klantbehoefte en dit vertalen naar proces optimalisatie. Dat heeft als resultaat niet alleen het verbeteren van de klantervaring maar ook het verlagen van de kosten. Onze mentaliteit is hands on, resultaat gericht en recht door zee.

Benieuwd naar onze aanpak?

Wij vertellen u graag hoe wij te werk gaan en wat het optimaliseren van klantbeleving voor u kan betekenen.

Daag ons uit op 088-2425475 of gebruik onderstaand formulier!

Schrijf u in voor onze Nieuwsbrief en blijf op de hoogte