Klantenservice

SpangenbergGroep krijgt veel te maken met bedrijven en instellingen die worstelen met klantcontact. We zien in de praktijk vaak dat klantcontact en de daar vaak bijhorende klantenservice een noodzakelijk kwaad zijn, iets dat er helaas bij hoort. Bedrijven of instellingen bieden diensten of verkopen producten en daar bellen (potentiële) klanten nou eenmaal over. De klantenservice wordt in die gevallen dan vaak ook op die manier ingericht en aangestuurd.

Zonde want de klantenservice is zo veel meer, het biedt zoveel mogelijkheden om de klantrelatie te versterken, zelfs om meer omzet te realiseren. Klantcontact is een belangrijke factor in de klantbeleving en daarmee een belangrijk marketing instrument. Een goed ingerichte klantenservice brengt over het algemeen meer op als het kost. Vooral op het gebied van klantbeleving, klanttevredenheid maar ook zeker concurrentievoordeel.

Wat is een goede klantenservice?

Goede klantenservice is zo ingericht dat de contacten met klanten van toegevoegde waarde zijn in de klantbeleving (customer experience). Dat wil zeggen dat er goed is nagedacht zaken als:

  • Welke kanalen wil onze klant graag gebruiken en hoe zorgen we dat we op die kanalen bereikbaar zijn
  • Wat zijn onze openingstijden en is dat wat onze klanten van ons verwachten
  • Hoe zorgen we dat de kennis en kunde van de klantservice medewerkers altijd up-to-date is
  • Hoe gaan we om met pieken en dalen in het aanbod van contacten

Wel de lusten en niet de lasten van een professionele klantenservice?

Het opzetten en professioneel aansturen van een klantenservice is een specialisme. SpangenbergGroep heeft ruime ervaring in het opzetten, effectief en efficiënt laten van klantenservice organisaties. Wij beschikken daarnaast over ons eigen contactcenter waar wij als klantenservice functioneren voor verschillende bedrijven.

  • Wilt u wel een professionele klantenservice bieden maar heeft u zelf de middelen niet?
  • U wilt uw klanten professioneel te woord staan maar weet u niet hoe?
  • Vind u goede bereikbaarheid zijn voor uw klanten belangrijk maar kunt u dat zelf niet inrichten?
  • Heeft u een eigen klantenservice maar krijgt u meer telefoontjes als u zelf kunt beantwoorden?
  • Heeft u moeite om al uw klanten te woord te staan?
  • Wilt u een zorgeloze klantenservice met zeer ruime openingstijden én bereikbaarheidsgarantie?

Neem eens contact met ons op. Wij kunnen uw klantenservice zijn. SpangenbergGroep biedt u:

  • Zorgeloze bereikbaarheid, standaard van 08:00 tot 21:00
  • Ook bereikbaar in het weekend
  • Meertalige ondersteuning
  • Hoogopgeleid en goed getraind personeel
  • Gewoon goede service met kwaliteitsgarantie

SpangenbergGroep

Ja ik wil  mijn eigen klantenservice: Wel de lusten, niet de lasten

Het belang van een goede klantenservice

Klanten kopen steeds minder alleen een product of een dienst. De beleving die ze daarbij hebben is vaak steeds belangrijker. Waarom bent u al jaren klant bij dezelfde verzekeringsmaatschappij? Bieden ze u iets dat geen ander biedt? Zijn de de goedkoopste? Waarschijnlijk bent u al jaren klant omdat  die keer dat u schade had ze u goed geholpen hebben. Of die keer dat u ze belde over uw polis u vriendelijk en professioneel te woord werd gestaan en u zich als klant serieus genomen en gewaardeerd voelde.

Dat is precies waarom een goede klantenservice belangrijk is. Het persoonlijk contact dat daar plaatsvindt maakt of breekt de klantbeleving en daarmee de relatie met je klant. Je product of dienst kan nog zo goed zijn, als je service niet aansluit bij wat je klanten willen zul je altijd kansen missen.

Enkele van onze klanten

Bekijk onze cases: 

 

Uw eigen klantenservice starten?

Wij beschikken over de faciliteiten, de mensen, de ervaring én de drive om u te helpen met uw klantenservice. Bel ons op 088-2425475 of neem contact om de mogelijkheden te bespreken.