Hoe beleven uw klanten uw dienstverlening?

SpangenbergGroep voert al jaren voor verschillende organisatie doorlopende klantenfeedback onderzoeken uit. Al onze onderzoeken zijn bedoeld om organisaties of instellingen handvatten te geven om hun dienstverlening te verbeteren en af te stemmen op de wensen en behoeften van hun klanten. Met ons klantbeleving onderzoek brengen wij in kaart wat belangrijk is voor klanten en hoe de dienstverlening verder kan worden afgestemd op de klantbeleving. De onderzoeken van SpangenbergGroep kenmerken zich door hun praktische aanpak.

  • Weet u wat uw klanten belangrijk vinden?
  • Weet u wat uw klanten verwachten?
  • Weet u waarom uw klanten juist bij u klant zijn?
  • Weet u hoe u uw dienstverlening nog beter kunt afstemmen op uw klantbehoefte?

Met ons klantbeleving onderzoek helpen wij u om door de ogen van uw (potentiële) klant naar uw organisatie te kijken. Dat levert altijd hele concrete verbeter punten op waarmee u direct uw klantbeleving kunt verbeteren.

Waar wij goed in zijn:

  • Klantbeleving verbeteren op basis van input van uw klanten
  • Eenvoudige stappen met direct resultaat
  • Klantfeedback vertalen naar procesverbeteringen
  • Echte klanttevredenheid meten
  • Outside-in benaderen van uw bedrijfsprocessen, service, producten en diensten

“Onderzoeken hoeven niet altijd complex te zijn om toegevoegde waarde te hebben”

SpangenbergGroep

Specialist in bereikbaarheid, klantcontact & klantbeleving

Tastbare resultaten

Wij geloven niet in complexe onderzoeken met aanbevelingen waar niemand iets mee kan. Wij helpen met het direct handson verbeteren van de klantbeleving. Onze aanpak gegarandeerd dan ook tastbare resultaten:

  • Klantcontact: elk contact met uw klant moet waarde toevoegen in de klantbeleving. Zelf het contact waarin de klantbeleving wordt gemeten. Wij zorgen ervoor dat in onze onderzoeken contact momenten waarde hebben en daarmee een positieve bijdrage leveren aan de klantbeleving.
  • Direct resultaat: Na een eerste meting kunnen wij direct starten met verbeteren van klantbeleving! Zogenaamd laag hangend fruit, zaken die direct kunnen worden opgelost, aangepakt of verbeterd. Op basis van de input van uw klanten reiken wij ze op een presenteerblaadje aan!
  • Hogere klanttevredenheid: Met onze aanpak garanderen wij een significant hogere klanttevredenheid. Wij hebben de klanttevredenheid bij opdrachtgevers binnen 3 maanden Verhoogd van een 5,4 naar een 7.5!
  • Lagere kosten én betere klantbeleving!: Wist u dat u de klantbeleving kunt verbeteren en tegelijk uw kosten kunt verlagen? Met onze unieke aanpak kan dat, processen optimaliseren waardoor er minder tijd, energie en dus minder kosten zitten in niet geoptimaliseerde processen!

Cases

Deze bedrijven gingen u reeds voor:

Wat brengen wij voor u in kaart?

Interne analyse
Wij brengen samen met u als opdrachtgever in kaart hoe het klantcontact georganiseerd is. We kijken wat u zelf al in kaart brengt en bepalen in overleg wat u graag wilt bereiken. Daarnaast is een vast onderdeel van deze analyse het meeluisteren met een aantal gesprekken en het uitvoeren van mystery calls. Zo krijgen wij een goed beeld van de situatie van dat moment.

Externe analyse
Wij brengen voor u in kaart hoe de (potentiële) klant uw dienstverlening ervaart. In ons klantbeleving onderzoek doen wij dat door het uw klanten te vragen. Heel simpel. Wij vragen klanten die onlangs contact met u gehad hebben hoe zij uw dienstverlening op dat moment ervaren hebben. Wij hebben een aantal standaarden waarop wij de dienstverlening beoordelen. Dat vullen wij uiteraard aan met wat u belangrijk vindt als organisatie. Zo ontstaat een kraakhelder beeld van wat de klant beleeft en wat zij en u graag willen dat ze beleven. Het doel van ons klantbeleving onderzoek is een duidelijk beeld krijgen bij wat de factoren zijn die de klantbeleving bepalen en hoe de organisatie op die factoren presteert.

Waarom SpangenbergGroep

Wij hebben ruime ervaring in het optimaliseren van contact met klanten. Enerzijds hebben wij grote organisaties ondersteund bij het vormgeven van callcenters, het herinrichten van klantcontactcenters en het verbeteren van de klanttevredenheid. Anderzijds voeren wij zelf dagelijks duizenden klantcontacten namens onze opdrachtgevers. Met die kennis helpen wij organisaties met het in kaart brengen en daadwerkelijk handson verbeteren van de klantbeleving.

SpangenbergGroep

Specialist in bereikbaarheid, klantcontact & klantbeleving

Benieuwd hoe uw klanten uw dienstverlening ervaren?

Wij brengen dat graag samen met u, voor u in kaart. Met ons klantbeleving onderzoek krijgt een duidelijk beeld van de klantbeleving. U gaat vervolgens met onze aanbevelingen zelf aan de slag of u kunt samen met ons het klantbeleving optimalisatieproces verder invullen.Wij helpen u daar uiteraard bij. Wij kijken graag samen met u wat in uw situatie de beste aanpak kan zijn en hoe wij onze kennis en expertise op dit gebied met u kunnen delen.

Wij beantwoorden graag al uw vragen en kijken graag samen naar uw specifieke situatie. Ons team staat voor u klaar.

Wij horen graag van u!

Contact opnemen

Schrijf u in voor onze Nieuwsbrief en blijf op de hoogte