Meer sales en omzet door klantcontact

Uitgaande klantcontacten kunnen een belangrijke rol spelen in de werving van nieuwe klanten. Zowel in een business to business omgeving als in een business to consumer omgeving. Op het moment dat de uitgaande contacten goed georganiseerd worden en de doelstelling niet Hit and Run is kan dit een effectief middel zijn om nieuwe klanten te werven. Het eerste contactmoment is dan het begin van een relatie. Een relatie die uiteindelijk mogelijk tot een transactie leidt.

Uitgaande contacten als Leadgeneration

In verkoop is het eerste contact leggen vaak het lastigst. SpangenbergGroep gelooft in de kracht van direct contact met potentiële klanten. Wij hebben dan ook al vaak aangetoond dat uitgaand klantcontact, mits goed verzorgd, een goede basis kan zijn voor het generen van kwalitatief goede leads. Wij opereren in dat kader voornamelijk in het business to business segment. Op het moment dat u als organisatie nieuwe markten wil aanboren, nieuwe producten of diensten wil vermarkten of gewoon meer afspraken met potentiële klanten wil: Uitgaande contacten helpen u daar enorm bij.

Onze kracht

  • Passie voor klantcontact
  • Hoogopgeleid en goed getraind personeel
  • Uw behoeften staan centraal
  • No nonsens benadering

SpangenbergGroep

Specialist in bereikbaarheid, klantcontact & klantbeleving

Het eerste contact

Bij leadgeneration krijgt u 1 kans. Op het moment dat het eerste directe contact niet goed is, bent u daarna vaak kansloos. Ook als een potentiële klant wellicht op termijn wel interesse heeft in uw product of dienst, zal hij nooit klant worden als u geen positieve indruk geeft in dat eerste contactmoment. Uw potentiële klanten worden waarschijnlijk dagelijks gebeld door telemarketeers, dat moet u zich goed realiseren. Het is verstandig om bij de start van het opzetten van een campagne met daarin uitgaande contacten reële verwachtingen te hebben van de opbrengsten. Bij SpangenbergGroep draait alles om de kwaliteit.

Uitgaande contacten volgens SpangenbergGroep

Wij streven naar kwaliteit in klantcontact. Het eerste contact is daarbij van cruciaal belang. Onze visie is dat het eerste contact onderdeel moet zijn van een groter geheel. Op het moment dat het bijvoorbeeld gaat om het maken van afspraken, is er vrijwel niemand die in het eerste contact een afspraak maakt. Om daarbij de kwaliteit van een afspraak optimaal te houden is het belangrijk die afspraak ook te maken als het voor u als opdrachtgever opportuun is. In overleg met u bepalen wij aan de hand van een aantal factoren de beste werkwijze. We kijken daarbij naar:

  • Uw wensen, wat wilt u graag bereiken met een outbound campagne
  • Uw producten of diensten
  • Uw (potentiële) afnemers
  • Uw marktpositie en uw concurrentiepositie

Aan de hand van een aantal gesprekken krijgen wij zo een goed beeld van de wijze waarop u onderscheidend bent. Wij richten vervolgens een op maat gemaakt leadgeneration proces in.

SpangenbergGroep

Specialist in bereikbaarheid, klantcontact & klantbeleving

Uitgaande contacten: 1 contact = geen contact

Kwalitatief goede leads genereer je niet in 1 contact. Er vinden vrijwel altijd meerdere contacten plaats voor er daadwerkelijk een kwalitatieve lead ontstaat. Het is een proces waarbij continu moet worden bijgestuurd en waarbij elk contact zorgvuldig gepland wordt. Daarbij geloven wij in de kracht van leadgeneration op de langere termijn. Op het moment dat leadgeneration een doorlopend proces wordt gaan er ook geen leads verloren. Bijvoorbeeld in branches waarbij met contracten gewerkt wordt is het raadzaam leadgeneration over een langere periode uit te smeren om zo zeker te stellen dat er geen kansen gemist worden.

Lees meer over onze manier van leads genereren

Wij staan u graag te woord

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden om ook uw verkoopdoelstellingen te realiseren door middel van leadgeneration?

Wij helpen u graag met het zetten van de eerste stap in uw relatie met nieuwe klanten.

Wij beantwoorden graag al uw vragen en kijken graag samen naar uw specifieke situatie. Ons outbound callcenter biedt ruime mogelijkheden om invulling te geven aan uw specifieke vragen of behoeften.

Wij horen graag van u!

Contact opnemen

Schrijf u in voor onze Nieuwsbrief en blijf op de hoogte