Over SpangenbergGroep

SpangenbergGroep is specialist in klantbeleving. Wij geloven in de kracht van kwalitatief hoogwaardige contactmomenten in het streven naar de ultieme klantbeleving.
Met onze ruime ervaring in het optimaliseren van klantbeleving hebben wij daar een drietal diensten voor ontwikkeld: Telefoonservice, Klantcontact en Klantbeleving.

Een team van 45 medewerkers staat 365 dagen per jaar klaar om een groot aantal klanten bij te staan. Wij werken voor zowel kleine zelfstandigen die zelf hun telefoon niet kunnen beantwoorden als voor overheidsinstellingen en grote internationale concerns die de klantbeleving willen verbeteren.
Hoe verschillend deze klanten ook lijken, een ding hebben ze gemeen: voor allen staat klantbeleving centraal en daarom zijn ze bij Spangenberggroep uitgekomen.
Dit betekent wel dat wij vaak maatwerk moeten leveren. Elke organisatie wil immers iets anders voor zijn klanten; wij kunnen deze visie waar maken!
Daarbij maakt het niet uit of wij de receptie op afstand zijn of wij interne bedrijfsprocessen verbeteren op basis van klantenfeedback.

 

Onze geschiedenis

SpangenbergGroep bestaat sinds 2001. Oorspronkelijk zijn wij gestart als interim en consultancy bureau. Het bedrijf werd door Frank Spangenberg begonnen na een lange carrière in de callcenter wereld. Na een loopbaan als eindverantwoordelijke voor grote contactcenter organisaties besloot Frank Spangenberg organisaties als zelfstandige te ondersteunen bij het optimaliseren van hun klantcontacten.

Door middel van interim en consultancy trajecten hebben wij diverse grote organisaties ondersteund bij het optimaliseren van callcenters, het verbeteren van klanttevredenheid en het vercommercialiseren van inkomende contacten. Al snel groeide het bedrijf uit en hadden wij grote klanten in allerlei branches. Zowel profit als non profit.

Onze projecten kenmerkten, en kenmerken zich nog steeds door een no nonsense aanpak. U hoeft van ons geen dikke rapporten te verwachten met wollige taal. Wij geven altijd directe, werkbare en makkelijk door te voeren aanbevelingen. En daar laten wij het natuurlijk niet bij. Wij helpen u graag bij de implementatie. Daarnaast verschilt onze aanpak van de meeste interim/consultancy bureaus omdat wij ook graag aantonen wat de resultaten zijn. Zeggen wat je doet en doen wat je zegt, dat is waar wij voor staan.

over ons

Vanaf 2007 zagen wij bij onze klanten steeds meer de behoefte aan het ondersteunen van onze klanten door het zelf afhandelen van (een deel van) hun klantcontacten. Daarbij zagen wij een behoefte aan het meten van de kwaliteit van klantcontacten.

Wij zijn gestart met het inrichten van onze eigen contactcenter omgeving waarin wij klanten ondersteunen bij het optimaliseren van hun klantcontact. Door middel van interim management en consultancy bieden wij sinds 2007 dus ook het operationaliseren van klantcontact.

In ons contactcenter voeren wij sinds 2007 zowel inkomend als uitgaand klantcontact uit voor diverse opdrachtgevers in diverse branches. Vrijwel altijd gebaseerd op maatwerk en altijd met als centrale thema kwaliteit.

De afgelopen jaren hebben wij ons verder gespecialiseerd in het optimaliseren van de klantbeleving. Zowel door zelfstandig hoogwaardig klantcontact te verzorgen voor onze opdrachtgevers als opdrachtgevers met hun eigen klantcontact te ondersteunen bij optimalisatie.

In ons eigen contactcenter voeren wij hoogwaardig klantcontact uit waarbij wij naast onze maatwerk oplossingen een standaard pakket aanbieden van telefoonservice abonnementen. Wij bieden onze opdrachtgevers flexibele bereikbaarheid, of dat nu om 1 of om 1.000 gesprekken per dag, week of maand gaat. Bij SpangenbergGroep staat de klantbeleving centraal.

Op het interim en consultancy gebied hebben wij ons verder gespecialiseerd in het afstemmen van interne bedrijfsprocessen op een optimale klantbeleving. Wij helpen organisaties om bedrijfsprocessen vanuit de klant te bekijken en zo af te stemmen op hun behoefte. Onze no nonsens aanpak zorgt ervoor dat u niet met een dik rapport aanbevelingen komt te zitten die u zelf moet gaan implementeren. Wij ondersteunen in het hele proces. Onze unieke aanpak waarin wij verschillende trajecten combineren zorgt altijd voor een hogere klanttevredenheid, en een betere klantbeleving maar wel tegen lagere kosten!