Het belang van klantbeleving

Eerst even onze eigen definitie van klantbeleving:

Klantbeleving is de ervaring die een (potentiële) klant heeft bij afname of gebruik van producten of diensten van een bepaalde organisatie. Centraal bij klantbeleving staan de contactmomenten die de afnemer heeft met de organisatie waarbij hij een product of dienst afneemt.

 

Klantbeleving draait dus om het vormgeven van een zo prettig mogelijke ervaring voor de klant. Hoe prettiger jouw klant jouw dienstverlening ervaart hoe groter de kans dat hij nog eens iets af neemt of in het beste geval zijn omgeving vertelt over jouw product/dienst en de wijze waarop hij het afnemen daarvan als prettig ervaren heeft. NPS heet dat. Het belang van een goede klantbeleving is dus dat het wat oplevert. Daarbij kun je als je echt goed kijkt naar de klantbeleving ook zorgen dat je je bedrijf écht inricht op wat voor jouw klant prettig is. Dat maakt het allemaal wel echt heel erg leuk. Dat vinden wij in ieder geval leuk.

Klantenservice uitbesteden | Extern callcenter
Klantenservice uitbesteden | Extern callcenter

Klantbeleving optimaliseren

Gestroomlijnde processen = betere service

Het belang van een positieve beleving bij het afnemen van producten/diensten is evident. Het optimaliseren van de klantbeleving is nog best een klus.

Heel kort:
Je gaat op zoek naar de delta tussen de gewenste beleving en de op dit moment door de klant ervaren beleving. Die delta ga je vervolgens op zo veel mogelijk punten overbruggen door het afstemmen van de interne bedrijfsprocessen op de behoeften van je klanten.
Dat klinkt misschien wel redelijk saai maar dat is echt heel erg leuk om te doen. Dat vinden wij althans. Op het moment dat je dat goed doet heb je een soort win-win-win situatie. Klanten blijer, minder waste, meer plezier.
Waste staat in dit geval verspilde energie en resources omdat de dingen gewoon in 1 keer goed gebeuren. Wist je dat bij sommige van onze klanten 55% van de klantcontacten waste was. Dus het gevolg van een bedrijfsproces dat niet gestroomlijnd is en/ of afgestemd op de klantbehoefte en of beleving. Dat is echt heel er veel dus best de moeite waard om daar eens heel grondig naar te kijken.

Klanten feedback als basis van doorlopende verbeteringen

Om de klantbeleving te verbeteren zul je dus de delta tussen de huidige en de gewenste situatie in kaart moeten brengen. Daarvoor kun je het best van buiten naar binnen kijken. Dus door je klanten te vragen wat ze willen en wat ze ervaren. Lijkt zo logisch maar toch zien we dat veel bedrijven van binnen naar binnen kijken en zelf bedenken wat klanten willen.
Wij geloven meer in het vertalen klantenfeedback naar doorlopende verbeteringen in de bedrijfsprocessen. Daarmee los je de dingen zoveel mogelijk echt op en zijn de effecten er voor langere termijn.

Daarbij hoort ook het kijken naar de medewerkers en waar die zelf al tegenaanlopen in de processen. Die twee samen geeft een ongelofelijk verbeter potentieel.

Wij hebben dit vaker gedaan dus we helpen je wel.
Klantenservice uitbesteden | Extern callcenter
Klantenservice uitbesteden | Extern callcenter

Multilangual

Meer dan acht talen, dat is pas meertalig!

Klantenservice uitbesteden | Extern callcenter

Multichannel

Wij ondersteunen alle relevante kanalen.

Klantenservice uitbesteden | Extern callcenter

Volledig ontzorgd

Van begin tot eind goed verzorgde klantenservice

Klantenservice uitbesteden | Extern callcenter

Ruim 20 jaar ervaring

Gewoon heel veel ervaring met (het optimaliseren van) klantcontact

Klantenservice uitbesteden | Extern callcenter

Kwalitatief personeel

Echte helden werken iedere dag aan een optimale klantbeleving.

Klantenservice uitbesteden | Extern callcenter

Samen succesvol

Focus op de lange termijn en constant werken aan partnerships

Interesse in het verbeteren van uw klantbeleving?